דפיברילטור ועזרי החייאה

מהו דיפיברילטור?

דיפיברילטור הוא סוג של מכשיר החייאה שפועל בצורה פשוטה ויעילה. מטרת המכשיר היא להחזיר קצב לב לפעולה סדירה, על ידי מתן שוק חשמלי. השוק החשמלי מגיע ללב דרך שתי אלקטרודות שמוצמדות לגוף החולה ונמצאות כחלק מהמארז של הדיפיברילטור. מבחינה רפואית ואנטומית, השוק הרפואי גם משתק רגעית את פעולת הלב וכך מאפשר לו לחזור לפעולה בצורה סדירה.

פעולת הדפיברלציה היא חלק בלתי נפרד מהנושא של עזרה ראשונה. נכון להיום ניתן למצוא ערכות דיפיברילטור בבתי חולים, מוסדות ציבור, בתי ספר, עסקים, ארגונים ועוד. בפועל, במכשירי דיפיברילטור ניתן להשתמש גם במצבים בריאותיים של פרפור חדרים וגם בסוגי טכיקרדיה (קצב לב גבוה מהנורמלי במצב מנוחה).

חובה לצפות כדי להבין את חשיבות המכשיר להצלת חיים

 

הבדלים בין סוגי דיפיברילטור

ההבדל העיקרי שניתן לזהות בנוגע למכשירי החייאה מסוג דיפיברילטור הוא בין דיפיברילטור נשתל ורגיל. בניגוד לדיפיברילטור רגיל שמתואר לעיל, דיפיברילטור נשתל מכונה ICD והוא מתאים במקרים מסוימים לחולים שנמצאים בסכנה של פרפור חדרים.
מלבד שיטת הפעולה הרגילה, דיפיברילטור נשתל מזהה מצבים שבהם החולה זקוק לשוק חשמלי כדי לחזור לפעילות לב תקינה.

היתרונות של מכשיר נשתל לעומת דיפיברילטור חיצוני רגיל קשורים לאופן שבו הם משפיעים על תנועת החולה.
במילים אחרות, דיפיברילטור נשתל מאפשר לחולה לנוע בחופשיות והוא אינו מגביל אותו או גורם לכוויות. כמו כן, דיפיברילטור נשתל משולב לעיתים עם קוצב לב מסוג CRTD.
המטרה של שילוב הדיפיברילטור עם קוצב לב היא לרכז את שירותי הלב במכשיר אחד ולהקל על המעקב והטיפול.

אם נכנסים לעובי הקורה מגלים שיש עוד כמה הבדלים בין סוגים שונים של דיפיברילטורים.
ראשית, הם יכולים להיות חיצוניים, פנימיים עם מגע בלב כאשר החזה פתוח ומושתלים – אך המטען החשמלי של כל אחד מהם עשוי להיות שונה.
שנית, ישנם דיפיברילטורים חיצוניים אוטומטיים שמכונים AED ומטרתם לאבחן בצורה אוטומטית את הפרעות הקצב שבהן ניתן לטפל כדי לאפשר גם לאנשים ללא ידע רפואי להעניק טיפול במצבי חירום.

 

מה הקשר בין העיצוב והממשק לשיטת הפעולה של דיפיברילטור?

 

מאפיין מובהק ולא פחות חשוב של דיפיברילטור מכל סוג בא לידי ביטוי בממשק ובעיצוב.
מטרת הממשק והעיצוב היא לאפשר הפעלה מהירה של מכשירי החייאה מן הסוג הזה, כמו גם למנוע מצב שבו אנשים שאין להם את הרקע הרפואי הנדרש מסבים למטופל נזק.

כך לדוגמא האלקטרודה הנפוצה שבה משתמשים כחלק ממכשירי החייאה היא מתכתית והצורה שלה דומה לדוושה עם ידית מבודדת.
בפועל, היעילות של ההחייאה תלויה במיקום האלקטרודות והעיצוב אמור להקל על ממשק אפקטיבי עם המטופל.

לסיכום, דיפיברילטור הוא בהחלט מכשיר החייאה שקשה להפריז בחשיבות שלו. כדאי לכל אדם בוגר לדעת כיצד מפעילים מכשירי החייאה כאלה ולוודא שהם נמצאים במקומות הנכונים. כך ניתן לספק טיפול חירום ולעיתים להציל חיים.

בין הדפיברילטורים הנמכרים באתר ס מדיק ניתן למצוא את החברות הבאות:

 

ניתן גם למצוא ציוד משלים עבור דפיברילטורים בעמוד זה.

 

נוספו לאחרונה
בחרת לסנן לפי: דפיברילטור ועזרי החייאה
דפיברילטור 1X PowerBeat ViVest למבוגר וילד מגיל שנה ומעלה. 4 שנות אחריות כולל סוללה בתוקף ל 5 שנים. דובר עברית / אנגלית

דפיברילטור 1X PowerBeat ViVest למבוגר וילד מגיל שנה ומעלה. 4 שנות אחריות כולל סוללה בתוקף ל 5 שנים. דובר עברית / אנגלית

225

ברגעי חירום, כשהצלת חיים תלויה בזמן ובטיפול מהירים, הדפיברילטור ה"נייד" PowerBeat X1 AED מהווה את הפתרון האמין והקל משקל ביותר להצלת חיים. עם מגוון תכונות ויכולות מתקדמות, הוא מספק אמינות גבוהה ותמיכה מקיפה למטופל ולמשתמש. הנה תיאור מפורט של הנותנים האלו: 1. ניידות מושלמת: עם מידות דקות ומשקל קל של רק 1.5 ק"ג, ה-PowerBeat X1 AED ניתן להנחה בקלות בתיקים רגילים וניתן להפעיל אותו בכל מקום ובכל זמן. זהו הפתרון האידיאלי לאנשים שמטיילים, למוקמים במקומות ציבוריים, עובדים במקומות מרוחקים או כוחות ביטחון. 2. תצוגה ברורה והדרכה מהירה: ה-PowerBeat X1 AED מציע תצוגה ברורה ומודרנית עם תמונות חזותיות משופרות באמצעות תאורת LED ופקודות מילוליות שניתן לשמוע בקלות. כך שבסיטואציות מורכבות שמאלצות תגובה מהירה המכשיר מוביל ומפנה את המשתמש בדיוק לפעולות הנדרשות כדי לספק למטופל את הסיכוי הטוב ביותר להימנע מסיבוכים ולשרוד. 3. אמינות מוגברת: ניתן לבדוק בכל יום באופן עצמאי את ה-PowerBeat X1 AED, מה שמבטיח שהוא תמיד מוכן לפעול באופן תקין. בנוסף, הוא מוגן מפני נפילה עד גובה של 1.5 מטר ומוגן IP55, כך שאפשר להיות בטוחים שהוא יכול להתמודד עם תנאי סביבה קשים. מערכת המעבר בין סוללות מאפשרת זמן עבודה ארוך של 4 שנים ועד 200 זעזועים עם תצוגת מדויקת של מצב הסוללה. 4. תכונות החייאה מתקדמות: המכשיר מצויד בתכונות החייאה מתקדמות, כולל מטרונום שמדווח בצורה קולית ובצורה וויזואלית על הקצב של ההחייאה. כמו כן, האלגוריתם החכם מסוגל לזהות מצבים בעייתיים כמו קוצב לב לא תקין או פעילות דפיברילציה פנימית, ובכך מגביר את הסיכויים להצלת חיים. 5. רישום אק"ג אוטומטי: ה-PowerBeat X1 AED מסוגל לרשום את האק"ג של המטופל באופן אוטומטי לאורך תהליך ההצלת חיים. הקבצים מאוחסנים במכשיר לפני הפינוי לצורך אנליזה נוספת. בסיכום, ה-PowerBeat X1 AED הינו הדפיברילטור ה"נייד" האמין והיעיל